neděle 24. května 2009

19.5.2009

Tak dneska byl takový napůl pozitivní den. Začalo to návštěvou zubaře v Litoměřicích a pak hřbitova kam jsme s Majdou dovezli Toníkovi aspoň věneček ze slaměnek. Takový smíšený pocity.
No a cestou zpátky jsme i se strejdou Michalem zajeli do městečka našeho dětství - Stráže pod Ralskem. Bude následovat spousta fotek, poněvadž ke všemu mam jisté vzpomínky a těžko vybrat jen jednu, která by pro mě to město reprezentovala.

Když přijiždíte do Stráže tak vidíte hned jednu dominantu - panelák s věžičkou. Na ten jsme se jako malý caparti, když jsme přijížděli z chalupy, moc těšili a nasmáli jsme se, kterej architekt to vymyslel :o)
Tady jsem prostě musela. Strejda hamtnul na brzdu, máma vyskočila ze žlutýho nápadnýho auta s pražskou SPZ a začala tam cvakat starej ošuntělej panelák. To je on. Tady jsem bydlela. Pravý vchod, druhá řada balkonů zprava, třetí patro. A to okno vlevo je taky naše. Teda bylo.
Tady mě opravdu překvapilo, že i přesto že už nebydlíme ve Stráži dobrých 18 let, tak ten chodník před vchodem je pořád stejně vytlučený a v dezolátním stavu. Jediné co se změnilo jsou zvonky a pak někdo zřejmě ukrad lavičku :o)


Kdysi dávno jsem chodila sem s mamkou do smíšeného zboží pro rohlíky s malou plastovou kabelčičkou plnou kostiček. Dneska je tu nějaká divná zašlá hospoda. Podle mě byla i zavřená :o)

A poliklinika.

Ještě zblízka, protože jsem si všimla těch starých hodin. Takhle staře vypadaly i tenkrát :o)

Ovšem všechno nevypadá tak dezolátně. Prodejna textilu dostala nové barvy. Textil je tam pořád - i když už ne role starých látek :o)

Tohle je vzpomínka našeho dědy. Sem prej chodil schůzovat. A já myslela že opravdu schůzoval a projednával nějaký důležitý věci :o) Dětská naivita :o)

Něco z náměstí







Antonín Sochor. Na počest jeho památky je pojmenovaná i místní základní škola. Chtěla jsem jí vyfotit a i jsem to udělala ale stálo před ní nějaké červené velké auto tak ta fotka se nějak nepovedla. Ale pomník přesunuli na náměstí tak bylo možné si ho v klidu vycvaknout.

Vartenberk





No a při odjezdu jsem si vzpomněla že jsem si vůbec nevyfotila Ralsko na které jsem deset let z balkonu koukala, tak strejda zase hamtnul na brzdu a fotka je tu :o)

1 komentář:

Dadouch řekl(a)...

Nádherná fotodokumentace ;o)