neděle 12. září 2010

12.9.2010


Dodělávala jsem resty. Před povodněma jsem začala dělat takovou zebřičku nebo koníka.. kdo ví co to je... :) Dneska mě Majda přinutila dopřišít mu nohy, vymyslet nějakou hřívu a obličej a je hotovo. Možná to chtělo jinej druh ponožky a byla by obludka ňuhňavější :) Ale dám si se šitím zvířátek pauzu, chybí mi to předpovodňový nadšení.
Co jsem ale zkoušela ještě bylo pletení. Zrovna včera jsem si psala s kamarádkou jak JÁ PLÍST NIKDY a dneska jsem to hned porušila :) Pořád mi totiž šrotujou v hlavě čepičky ale s tim háčkem mi to taky až tak výborně nešlo a říkala jsem si proč se mi vlastně to pletení nedařilo. Tak jsem vyhrábla jehlice, zbytek růžové příze či jak to nazvat :) vyhledala ukázkový video na youtube a o cosi jsem se pokusila. Teď večer mám čtvereček o rozměru asi 10x10cm a jsem na sebe hrdá. Nevypadá to sice jako profi pletení. Některý místa vypadají že jsou povolený a tudíž to nedrží tak pěkně vzorek - ale já to pokořila a Péťa co se snažila naučit mě plíst na intru by teda asi smekla. Ona to nezvládla, youtube ano :) No možná jsem dospěla, zklidnila se a začala opravdu koukat jak se to dělá :) Každopádně jsem pak hleděla ještě na návody na nějaké vzory a to je pro mě asi vyšší dívčí tak se obávám že se svým uměním pletení budu končit právě u toho mého čtverečku a ta čepice zase žádná nebude :)

Jo a Majda měla dneska jedno poprvé. Zkoušela totiž nové jídlo. Asi nic extra zdravýho ale včera nám přinesl jeden pán ze zabíječky jitrnice. Ták voněly v té lednici že jsem si říkala že si dám k večeři. Majda nechtěla. Pořád mlela něco o chlebu s marmeládou. Já teda prozíravě přinesla jednu velkou a jednu malou jitrnici a když nechtěla, tak jsem si vzala jeden talířek a na něj obě jitrnice položila. V ten moment, když Majda zjistila že jí nebudu přemlouvat, rázem obrátila a začala se hlásit o svojí porci :) Tak jsem každé ukrojila chleba, dala na dva talířky porci pro každou, vzaly jsme si to k televizi a já Majdu učila, jak se taková jitrnice jí. To maminka takhle odřízne špejli, pak to můžeš takhle trošku zmáčknout a už jíš.... Majda nejdřív tak koukala... kousala opatrně do chleba, k jítrnici jen čuchala.... a pak najednou jedla rychlostí blesku, na chleba začala zapomínat a musela si ho dojíst až po jídle :) Chutnala a nic nezbylo. Jen ty dvě špejle :) Výborná byla :) Snědly jsme to tak rychle, že mě ani nenapadlo si jí vyfotit pro blog a špejle sem dávat nebudu :D

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

..tak už vím čím vás potěšit :-D jitrničkou, děkuju za zasmání opět skvěle popsáno :-)až mi tečou slinty, i když já radši jelito...jdu na průzkum do lednice /ti teda díky:-(:-D /BC

Katka řekl(a)...

Živě jsem si to představila, jak do Majdy ta jitrnice padala :-) :-) Já mám tedy taky radši jelita, ale jen kroupová ;-) Takže jsem je už roky nejedla...
A co vyfotit zebřičku? Tu bych chtěla vidět. No a snad se k tomu předpovodňovýmu nadšení zase dopracujeme ;-) :-)
Kdybys bydlela blíž, tak Tě to háčkování naučím. Jinak fakt nezbývá, než ten YouTube. V podstatě je to na stejném principu jako pletení - provlečeš okem, chytíš nit a protáhneš.
K.

Katka řekl(a)...

Tak koňo-zebřička je moc pěkná!!!! Šikula :-)
K.