neděle 1. srpna 2010

1.8.2010


Tak se nám prázdniny přehouply do druhé půli. Ne že by mi to na té mateřské nějak přišlo nápadné ale matně si vzpomínám ze studentských let. Taky má dnes svátek Oskar a přesně tento den, před sedmi lety, jsme si jeli s Tonánkem do Prahy pro Ferdíčka. Tenkrát to byl takovej maličkej ušatej uzlíček a jen proto, že jsme dostali radu od chovatele, že ač je maličký, že ho máme naučit spát samotného někde bokem tak jsme vydrželi a týrali jsme sebe, štěňátko a potažmo i sousedy asi tři noci. Kdo by to řekl tenkrát že to bude zbytečné. Už v Praze když jsme neměli jednu dobu dveře do ložnice, tak se Ferdík naučil potají přelézat v noci z boudy k nám. A teď? Teď spí v mojí posteli mnohem dřív než já :)
Brala jsem si tenkrát kvůli němu takovou kratší dovolenou. Jen tolik, kolik mi v práci dali. Chodila jsem s Ferdíčkem vyhřívat se na zahradu pod naší meruňku. Po krátkém hraní se tam natáhl na zádíčka, vyvalil na mě pupík a já ho prstem šimrala na bříšku. Dvěma to nešlo, byl tak maličkej :)
Kdo by to řekl že bude jedinej, kdo mi z té "Litoměřické doby" zůstane. Kdo se mnou třeba bude vzpomínat na domeček v Husovce, na sladké meruňky (a že Ferda na ně má opravdu prima vzpomínky), na chození do Alberta s Ferdíkem v tašce. Je mi líto že po Tonánkově smrti zůstává většinou doma. Nezvládala jsem to. Ale poslední dobou zas myslím na nějaký výlet aspoň nás třech. Já, Ferda a místo Tonánka Majda. Beztak je náturou celá on. Jen Tonánek se nechtěl pořád chovat, nelezl mi až na hlavu, nepotřeboval pořád něco v tašce. Do nějakého města se Ferdík asi ještě dlouho nepodívá. A to s námi chodíval opravdu všude. Všude kromě globusu na Čerňáku. Tam ho nechtěli pustit a tak jsme solidárně nešli ani my.
Dneska jsem ale Ferdíka nefotila. Nějak na mě dopadla dřímota a odpoledne, když se Majda vzbudila moc brzy, celá ukňouraná a ubrečená, jsem si k ní lehla a usnula vedle ní do čtvrt na pět. Hanba mi. S Majdou jsme pak byly venku. Okouknout jak pokračuje bourání podlahy v zimní zahradě (dneska už asi až na drobnosti doděláno), posbíraly jsme hrst borůvek, jednu jahodu a na maliny jsme nedosáhly. Byly až za plotem. Nad potokem. Místo toho jsme ulovili v mrazáku nanuka a večer si dali do trumpety u grilu :)

Žádné komentáře: